ویژگی ها یک چاقوی خوب را بشناسیم

شناخت ویژگی های چاقوی خوب

شما هر چاقویی که بخواهید بخرید بالاخره تفاوت های باهم خواهد داشت حالا چه می خواهد چاقوی آشپزخانه باشد چه چاقوی جیبی ولی همه چاقو های خوب و با کیفیت یک سری چیزهای مشترک دارند که با شناخت آن ویژگی ها می توانید بفهیمد که یک چاقو واقعا با کیفیت و خوب هست یا نه.

 

متریال ساخت چاقو

فولاد ضد زنگ و فولاد فنر بیش از 50 سال مشخصه چاقوهای خوب اروپایی بوده است. این فولاد چاقوی ویژه ، تیز بودن مطلق را تضمین می کند و بالاترین نیازهای بهداشتی را برآورده می کند. سایر مواد تیغه برای مصارف خانگی روزانه کمتر توصیه می شوند:

تیغه های سرامیکی به راحتی شکسته می شوند . و فقط توسط افراد حرفه ای می توان آنها را تیز کرد. فولاد داماست از کیفیت بالایی برخوردار است، اما همچنین بسیار مستعد زنگ زدگی است و ممکن است فقط بر روی یک چاقو تیز کن سنگ آهک مجدداً تیز شود.

یکپارچگی تیغه

 

چاقو-یک-تکه-خوب

یک چاقوی آهنگری همیشه از یک تکه فولاد تشکیل شده است.

این را می توان از زاویه، قسمت ضخیم تر بین تیغه و دسته تشخیص داد. فقط این نوع تولید نوید حداکثر ثبات و تعادل کامل را می دهد. برای دسته، اتصال بدون درز بین دسته و چنگک تعیین کننده است زیرا در غیر این صورت باکتری ها می توانند راحت تر در اینجا تجمع کنند.

قبل از انتخاب یک چاقوی جدید، مهم است که ویژگی های کیفیت را درک کنید. چاقوهای آهنگری با کیفیت بالا که تولید می شوند عموما ظاهرشان چندان نشان دهنده کیفیتشان نیست . زیرا این چاقو ها عموما دست ساز تولید می شود و بالاخره در زیبایی به چاقوهای صنعتی نمی رسد .

چاقوهای تولید زنجان یک نمونه بارز این چاقوهاست.

حفظ تیزی

حفظ-تیزی-چاقو

 

انتظار می رود هر چاقویی از همان ابتدا تیز باشد. اما فقط یک چاقوی خوب تیز باقی می ماند.

پیش نیازهای یک قابلیت حفظ لبه بالا، فولاد با کیفیت بالا، عملیات حرارتی مداوم و طرز کار طبیعی دقیق برای ایجاد لبه است.ولی در چاقوهای بی کیفیت شما شاهد ایجاد لبه با یک سمباده ساده هستید که بعد از کند شدن هم امکان تیز شدن ندارد.

خوش دست بودن

خوش-دست-بودن-چاقو

از دیگر ویژگی های چاقوی خوب ، توجه در ساخت دسته است . وقتی چاقو محکم در دست باشد، برش آسان تر است. دسته ای با شکل ارگونومیک ساخته شده از پلاستیک مرغوب از لیز خوردن چاقو از دست جلوگیری می کند.

با دسته های پرچی باید مطمئن شوید که پرچ ها بخشی از چاقوی آهنگری هستند. پرچ های اعمال شده سریعتر زنگ می زنند.

استفاده از چوب به عنوان ماده ای برای دستگیره ها ، نیازمند مراقبت زیادی است . زیرا اتصالات آن کاملاً نفوذناپذیر نیست .برای جلوگیری از متورمی آن حتما باید از یک چوب باکیفیت ساخته شده باشد.

 

سخن پایانی

بعد از شناخت و تشخیص ویژگی های چاقوی خوب به راحتی می توانید دنبال محصول موردنظر خود باشید.

از طریق سایت دس ساز و لینک زیر چاقوهای دست ساز و باکیفیت و اصیل زنجانی را با قیمت عمده خریداری کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *